Trustpilot

4.5 / 5

Pricerunner

Chatta med oss

vardagar Kl 08:00 - 16:00

KONTAKTA

kundtjänst

Gratis frakt

över 625 kr

Bra priser
Snabba leveranser
öppet köp 14 dGR
Nöjda kunder
Eget lager

Har du råkat ut för trasiga måndagsexemplar?

Så gör du en reklamation

Vid en reklamation ska man alltid kontakta Bygglagers kundtjänst.

Bygglager följer konsument köplagen vid alla reklamationsärenden. Vilket betyder att alla produkter hos oss har minst 1 års garanti och att du alltid har 3 års reklamationsrätt. Vissa av våra leverantörer har längre garantiperiod än 1 år och dessa följer vi.

Vid fel som täcks av garanti eller reklamationsrätt tillämpar Bygglager av följande: utbyte av varan, utskick av reservdel eller en reparatör för besiktning av produkten. I de fall då en servicetekniker skickas ut i ett garantiärende och inga fel kan konstateras, eller om felet är själv åstadkommit pga felmontering eller handhavandefel, debiteras kunden för eventuella kostnader.

Reklamationsrätten betyder att du som kund kan reklamera fel på en produkt som uppstår inom 3 år efter att köpet genomförts. Det är dock en förutsättning att dessa fel inte har uppstått som följd av felaktig användning, felaktig montering eller andra handhavandefel eller misskötsel av varan.

Om du vill reklamera en produkt, ska det göras till Bygglagers kundtjänst via kontaktformuläret. Ange ordernumret vid kontakt. Där kan du beskriva ärendet och bifoga bilder som dokumenterar felet eller skadan på produkten. Vi kan kontaktas enklast via kontaktformuläret  eller chatt.

Bygglager måste alltid bli kontaktad innan varor/varorna eventuellt skickas retur.

Bygglager står för transportkostnaderna i förbindelse med reklamation/felleverans och skickar antingen er retursedel eller bokar upphämtning beroende på varans art.

Bygglager täcker inte utgifter och kostnader i samband med montering eller demontering av defekta produkter. Om du anlitar en hantverkare eller annan fackman så står man själv för ev kostnader. Om vi vid behandling av reklamation skickar en reservdel, görs detta för att skynda på ärendet – utbyte av delen står man man själv för.

Du kan läsa mer om Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och dina rättigheter på arn.se.

Kontaktuppgifter till ARN är Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm. Tel: 08-508 860 00.

Du kan klaga via EU-kommisionnens klagoportal vilket kan vara relevant om du är folkbokförd i ett annat EU land. Klagan kan skickas in här ec.europa.eu/consumers/odr och du ska uppge vår e-postadress kundtjanst@bygglager.se vid en klagan.

Skador vid transport

Efter slutfört köp ansvarar Bygglager för transporten till kund, tex om varan skulle komma bort eller skadas under transportens gång. Om en skada har uppstått ska kunden anmäla detta omgående. En anmälan ska ske inom 5 dagar till Bygglagers kundtjänst. Vid en anmälan ska ordernumret anges. Ordernumret finner kunden på sin orderbekräftelse.

Vid en direkt synlig skada ber vi kunden anmäla detta direkt till transportören vid leverans mottagandet. Tag ett kort på skadan och kontakta därefter Bygglagers kundtjänst så vi kan upprätta en skadeanmälan.

Vid en leverans, skall kunden alltid packa upp varan och kontrollera dess skick. Vid transportskador måste emballaget sparas för eventuell reklamation till transportören eller utbyte av vara. En produkt där det kan fastställas att skadan har uppstått under transportens gång ersätts den defekta med en ny kostnadsfri vara. 

Outlet varor

Reklamation och våra öppet gäller även för våra Outlet varor. 

Våra kunder säger